10568823_10204370640128707_414738329617297440_n
Mit navn er Henrik, og jeg er 29 år gammel.

De sidste 11 år har jeg interesseret mig for hudpleje. Jeg var en af de personer, som ville gøre alt for min hud. Jeg købte billige produkter, dyre produkter, gik til kosmetolog, læste blade magasiner kiggede videoer på youtube, brugte masker, skrubbe cremer, dampede min hud frøs min hud, brugte æteriske olier osv. – kort sagt: jeg gjorde alt det, som jeg fik at vide, var godt for huden.

Men jeg var aldrig tilfreds, kun fattigere. Jeg syntes aldrig, produkterne virkede, som firmaet bag eller kosmetologen sagde de ville.

Alt dette ændrede sig, da jeg en dag for ca. 4 år siden støtte på navnet Paula Begoun på internettet. Paula er fra USA, og har gennem de sidste 30 år gjort det til sin livsmission, at afsløre det hun kalder kosmetikbranchens skrupelløse vildledning af forbrugerne. Hun har nu i 30 år ved enhver given lejlighed tilbagevist mirakelkure og kastet ingredienslister tilbage i hovedet på producenterne. Altsammen baseret på publiceret forskning.

Fra den dag gik det op for mig hvor meget snyd og vildledning der er i hudpleje verdenen. Og hvor helt umuligt det er for et almindeligt menneske, at gemmenskue om et produkt er godt eller dårligt, eller direkte skadeligt for huden.

Jeg har de sidste 4 år brugt rigtig meget af min fritid på, at finde ud af hvilke ingredienser der virker, og hvilke der ikke gør, i følge publiceret forskning. Og denne indsigt har været skræmmende. Resultater viser bl.a., at langt over 50% af det man kan købe i butikkerne, ingen gavnlig effekt har på ens hud, snare tværtimod.

Inspirationen til denne hjemmeside kommer mange steder fra.

Men mine største inspirationskilder er:

 

– Paula begoun

 

– Pudderdåserne

 

– Astma allergiforbund

 

Alle laver de, ligesom jeg, artikler ud fra publiceret forskning.

Min mission er at hjælpe dig og andre med at finde vej i junglen af hudplejeprodukter. Jeg vil gennem mine artikler, videoklip, og anmeldelser (ud fra dokumenteret forskning ) prøve at vise jer derude hvad man skal, og ikke skal gå efter, når man bevæger sig ud i den i den uoverskuelige og uigennemskuelige hudplejejungle, hvor der ligger fælder over alt. 

Fælder som:

  • Dårlig indpakning.
  • Ligegyldige formler som mest består af vand og voks.
  • Produkter som indeholder store mængder af parfume og alcohol.
  • At et produkt er dyrt partout er lig med at det er bedre end billigere alternativer.